Tuesday, April 2, 2013

Wajibkah Untuk Kita Mempercayai Bahawa SIHIR Itu WUJUD?





Benarkah Sihir itu wujud?
Benar 100%, bukti ada tertulis dlm Al-Quran dan Hadis. Seperti kes Nabi Musa dan Nabi Muhammad. Tidak percaya kepada sihir maka kita tidak yakin pada Al-Quran 100%

Apakah Hukum-hukum berkaitan dengan Sihir?
Hukum menyihir sama ada tukang upah atau tukang buat adalah berdosa, maka haram.

Manakala Hukum membalas balik sihir itu adalah HARUS
SABAR dari ujian sihir dan tidak membalas dapat PAHALA
TETAPI kalau sabar sehingga kita tidak boleh beribadat
maka "Pesakit tu BIOL" sebab kena dulukan ibadah yg wajib dari ibadah sunat (sabar). Tak guna kita bersabar tetapi kita tak boleh nak solat fardhu, solat aje pengsan.

#Update (29/9) - terima kasih kepada tdpp2008

 
Dalil Balas
(Surah 16 An Nahl Ayat 126)
Dan jika kamu membalas siksaan kejahatan, maka balaslah dengan siksaan yang sama dengan yang ditimpakan kepadamu. Akan tetapi jika kamu bersabar, sesungguhnya itulah yang lebih baik.

# end of update **************************

 

Bagaimana kita ingin melindungi diri kita dari terkena sihir?
 
Tiada jawapan mudah, adakah dgn rajin berzikir dan membaca Al-Quran dpt melindungi kita? Jawapannya TIDAK. Tidak kira sama ada kita ni seorang yg beriman atau tidak, kalau dah tertulis kita kena sihir, maka kita gerenti kena sihir. Itu sebab Rasulullah pun kena sihir.
Maka adalah salah konsep kalau kita kata "itu le hang, tak rajin beramal, tu yg mudah kena sihir"
Namun sebagai manusia kita harus berusaha. Banyak cara atau kaedah utk melindungi kita dari terkena sihir. Boleh beli kat buku atau search kat Internet.
 
Aku kasi sikit ajele
1) Menggunakan kaedah LAM - ini kena berguru
2) Menggunakan kaedah IBU LAM - ini kena berguru, setakat ini setahu aku ada lima peringkat ibu lam.
aku sendiri cuma baru menguasai ibu lam peringkat ke tiga. Macam dlm komik dewata raya la pulak.
3) Amalan harian.

 
Contoh amalan:
setiap lepas solat fardhu
Istiqfar 11x, Selawat 11x, Alfatihah 1x, Al-ikhlas 3x, subhanallah 33x, alhamdulillah 33x, Allahuakbar 33x, Kursi 1x.
InsyaAllah akan ada pendinding semula jadi.

sebelum tidur malam - ambil wuduk dan masa baring baca bismillah 21x, minta Allah lindungi kita dan keluarga kita dari gangguan jin dan manusia. kalau rajin baca 3 qul dan kalau rajin lagi baca kursi 3x, selagi tak tidur, zikir dlm hati Allah Allah Allah sampai tertidur. Kalau rasa berat cukup sekadar baca bismillah 21x dan yakin Allah akan melindungi kita dan keluarga kita. Lepas tu terus zikir Allah Allah Allah sampai tertidur.

(kalau dlm hati masih ragu-ragu akan Allah, maka elok benar membaca la ila ahillah (tiada tuhan melainkan Allah), tetapi kalau kita memang yakin tidak tuhan melainkan Allah, cukup sekadar mengingati Allah dgn zikir Allah Allah Allah..)
Bagaimana kita ingin merawat diri atau orang lain yang terkena sihir? utk diri kita, amatlah perlu kita melakukan solat taubat.

utk org lain, boleh guna kaedah ruqyah. Kalau tak reti ruqyah boleh aje guna HP yg ada simpan mp3 rugyah. Boleh baca http://rozaimy.komputer.com.my/232 dan http://rozaimy.komputer.com.my/253

bacaan ruqyah boleh ambil di www.komputer.com.my/cvt.htm

(nota: sihir tanpa jin, tidak boleh dirawat dgn kaedah ruqyah)


Merawat sihir tidak sama dgn merawat santau atau saka, ini kerana sihir selalunya berulang. Hari ini buang, 3 jam lagi kena balik. Kalau org yg diupah adalah bomoh komersial, mungkin pesakit kena sihir sekali aje, lepas buang terus OK. Tetapi kalau pengupah itu berduit, dia boleh bayar banyak bomoh. Untuk rekod, aku pernah kendalikan kes pengupah (tokey kedai kereta berbangsa cina) yg mengupah sehingga 18 bomoh utk mengenakan sihir keatas pasangan suami isteri.

Nabi Muhammad SAW pun terkena sihir, dan perlu diingatkan sihir yg dikenakan oleh nabi muhammad saw tidak ada perantaraan jin. Tidak semua sihir melibatkan jin. Kalau melibatkan jin dah settle semudah ABC, manakala bila melibatkan sihir tanpa jin, agak sukar dibuang kerana ia melibatkan kekuatan penyihir yg mampu memberi kesan kepada tubuh pesakit dan perawat. Ini menunjukkan jin tak sekuat mana pun.

Secara praktikal, seorg perawat seharusnya mampu membuang gangguan hanturaya dalam tubuh manusia dlm tempoh 5 minit. Ini kiranya benchmark le.
Perlu di ingatkan, kita mungkin boleh merawat org kena sihir, tetapi kalau boleh elakkan dari melibatkan diri, ini kerana bomoh yg menyihir mungkin akan mendendam dgn kita. sedikit kita leka, mungkin kita akan jadi mangsa. Serahkan pada yg mahir. Aku sendiri tidak merawat kes sihir kecuali perawat-perawat lain yg meminta bantuan. Ini kerana aku malas melayan serangan tok bomoh, tak dpt serang aku, anak bini dan rakan-rakan yg jadi mangsa.

Pernah terjadi pada bulan puasa, masa berbuka puasa aku lihat member yg makan sama, mukanya berkerut menahan sakit. Bila ditanya, di sakit sejak aku datang petang tu (aku mai dari KL ke JB), bila dilihat rupanya serangan itu dituju kepada aku, tetapi pasal gagal, jin tu balun org yg terdekat dgn aku.

Lepas buang sihir tu (kejap aje buang pasal bomoh tu guna jin), member aku ok dah.

Kalau patient email atau call aku akan suruh depa
email Tok Belagak ( http://daruksaka.blogspot.com).


email dari hidayahnet

****************************************
Assalaamu'alaikum

Benarkah Sihir itu wujud?

Apakah hukum-hukum berkaitan dengan sihir?

Bagaimanakah kita ingin melindungi diri dari terkena sihir?

Bagaimana kita ingin merawat diri atau orang lain yang terkena sihir?

Sila baca risalah tentang "SIHIR & PERDUKUNAN"oleh Syaikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz rahimahullah di alamat di bawah :

http://akob73.blogspot.com/2009/07/risalah-tentang-sihir-dan-cara-merawat.html

Boleh juga baca dengan lebih lanjut di sini...
Post a Comment