Tuesday, April 16, 2013

KILLER for CANCER!! (B17)

Gluta Delima with Vit B17 

Korang kenal tak dengan buah di atas? Hehehehe nama dia buah DURIAN BELANDA.. tapi bila yang mengejutkan aku ialah dia antara buah yang telah dikenal pasti secara saintifik perubatan sebagai KILLER for CANCER...!!! 

Tahukah anda durian belanda mempunyai khasiat yang sangat luar biasa? Satu kajian yang dihasilkan oleh The Journal of Natural Products menyatakan kajian yang dibuat oleh Catholic University di Korea Selatan menunjukkan bahawa durian belanda mempunyai kekuatan melebihi 10,000 kali ganda lebih baik berbanding rawatan kimoterapi.

Kajian yang dibuat oleh Universiti Hawaii dan Universiti Purdue pula mendapati durian belanda juga sangat berkesan merawat kanser serta mampu menyuburkan pasangan yang inginkan zuriat. Ia juga boleh digunakan sebagai anti bakteria, anti kanser, astrigen dan penyakit saraf.

Hasil-hasil kajian lain juga membuktikan bahawa durian belanda mampu:
• Menyerang sel-sel kanser secara efektif dan semulajadi tanpa rasa mual, penurunan berat badan, keguguran rambut sebagaimana yang biasa terjadi pada pesakit yang menjalani kimoterapi.
• Melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah dari jangkitan yang mematikan.
• Menambah tenaga dan penampilan fizikal semakin bertambah baik.
• Mempunyai daya kerja 10,000 kali ganda lebih kuat dalam memperlahankan pertumbuhan sel kanser jika dibandingkan dengan Adriamycin dan kimoterapi yang biasa diamalkan
• Hanya memilih dan membunuh sel-sel jahat dan tidak membahayakan atau memusnahkan sel-sel baik dan sihat.
Penduduk di Banjaran Andes, Peru menghasilkan teh dari daun pokok ini bagi mengubati sakit kerongkong. Manakala bijinya pula ditumbuk halus bagi membunuh parasit seperti cacing yang terdapat dalam tubuh manusia.

Sementara penduduk Amazon menggunakan akar, kulit dan daunnya bagi mengubati penyakit kencing manis. Begitu juga suku orang asli di Guyana membuat serbuk the daripada daun dan kulit pokoknya untuk dijadikan tonik bagi membantu merawat masalah hati dan penyakit jantung. Mereka juga menggalakkan kaum ibu meminum jus buah durian belanda bagi meningkatkan pengeluaran susu ibu.

Hakikatnya masih banyak lagi khasiat yang terkandung dalam buah ini. Jadi marilah kita sama-sama mengamalkan pengambilan buah ini sebagai sebahagian daripada diet harian kita. Moga segala manfaat yang telah dibincangkan tadi juga akan kita perolehi bersama.


Photo: Hebatnya Durian Belanda.


hahahahaha...... dulu papa aku tanam kat belakang umah jer... (masa aku duduk squatter laaa...) Giler sedaaap buah dia!!



 Antara khasiat delima yg 
Buah ni korang mesti kenal kannnn...... Yup!! BUAH DELIMA.... boleh dimakan mentah dan dibuat jus. 

Rahsia Penciptaan Buah Delima

Di dalam al Quran, terakam indah firman Allah yang bermaksud,

" Di dalam kedua- duanya (syurga) juga terdapat buah- buahan serta pohon kurma dan delima". [Surah al Rahman ayat 68].

Allah menyebut buah delima (rumman) sebanyak 3 kali di dalam ayatNya untuk menunjukkan betapa hebatnya penciptaan Allah itu dan ia juga disebut sebagai buahan daripada syurga. Mengapa begitu sekali pengiktirafan Allah terhadap buah delima sebagai anugerah kepada makhlukNya di muka bumi? Apakah keistimewaan di sebalik sebiji buah delima?

Dari sudut pemakanan, buah delima amat kaya dengan
end typing
Dari sudut pemakanan, buah delima amat kaya dengan sodium dan mengandungi unsur- unsur nutrien seperti riboflavin, tiamin, niasin, vitamin C, kalsium dan fosforus. Manakala zat protein dan lemak hanyalah sedikit sahaja terkandung di dalamnya. Oleh sebab ia mempunyai nilai pemakanan yang baik, buah delima juga disarankan dimakan dalam mengimbangi pemakanan sempurna dari kelas buah- buahan.


Delima digelar ’superfruit’ mengandungi antioksidan yang unggul diterajui oleh asid ellagik yang berupaya melindungi kalenjar prostat, payu dara, organ paru-paru dan jantung atau sistem kardiovaskular.


Kajian menunjukan delima boleh memusnahkan sel kanser payu dara tanpa memudaratkan sel sihat dan menghalang sel kanser payu dara membentuk.

Kajian keatas tikus makmal menunjukan delima merencat pembentukan kanser paru-paru, melambatkan pertumbuhan kanser prostat.

Dalam kajian yang melibatkan 50 pesakit kanser prostat, pengambilan delima menstabilkan aras PSA.

Pengambilan delima boleh menghalang pembentukan plaque daripada melonggok dalam salurdarah arteri, mengurangkan aras LDL atau kolesterol jahat dan meningkatkan aras HDL atau kolesterol baik.

Delima boleh menurunkan tekanan sistolik sehingga 5 peratus. Fakta ini amat membantu dalam pengawalan penyakit jantung atau sistem kardiovaskular.

Kajian juga menunjukan delima boleh mencegah dan melambatkan penyakit nyayuk atau penyakit Alzheimer. Dalam satu kajian tikus yang dibiak untuk mengalami penyakit Alzheimer telah diberi delima dan didapati plaque amiloid dalam otak tikus itu kurang dan melaksanakan tugas minda lebih cergas berbanding tkus kawalan.

Beberapa kajian menunjukan delima boleh mengurangkan pembentukan plaque gigi, mencegah kemerosotan rawan dan menghalang radang sendi.

Pengambilan delima oleh ibu mengandung boleh melindungi otak neonate daripada rosak selepas tercedera.

Jom beramal dgn cara mudah. LIKE & SHARE kan informasi bermanfaat ini pd rakan-rakan anda yang lain. Semoga kita semua beroleh manfaat. ok?


Sumber: http://darulruqiyyah.blogspot.com/2012/02/jom-kawan-makan-buah-delimaapa.html






 Kanser | B17 APRIKOT 


Yang ni tak tanya and tak yah teka... dah ada nama dia kat situ!!!! Buah dan biji pun boleh makan... Banyak lagi laaa buah yang mengandungi B17 nih. Tapi aku nak kongsi dengan korang pasal GLUTA DELIMA B17.... hehehe promote!! 


Hasil kajian manusia pada hari ini menyedarkan kita tentang kepentingan bahan semulajadi dari alam ciptaan Ilahi. Sebagai contoh kajian ke atas biji aprikot. Hasil kajian mendapati antara nutrien yang banyak terdapat pada biji aprikot ialah enzim Amygdalin atau Laetrile atau juga disebut sebagai Vitamin B17.

Biji aprikot mempunyai tinggi khasiat antaranya dapat merawat dan mengelak dari pelbagai jenis penyakit kanser seperti Leukimia, kanser serviks, kanser hati, kanser lympoma, kanser perut, kanser prostat, kanser kolon, kanser paru-paru, kanser usus, kanser kulit, kanser payudara, kanser otak, kanser tulang, kanser uterus, kanser ovari, dan lain-lain lagi.

Biji aprikot juga dikatakan mampu merawat penyakit-penyakit kronik yang lain seperti kencing manis, darah tinggi, dan asma. Malah ia juga dapat membantu mengurangkan berat badan, tekanan darah tinggi, meningkatkan kesihatan mental, membersihkan arteri, mengurangkan sakit sendi, membantu masalah buasir, jantung, gout, parkinson, mempercepatkan proses penyembuhan luka, menyelesaikan masalah haid tidak teratur dan keputihan. Selain itu, ia dapat menyelesaikan masalah jerawat dan resdung serta dapat menghaluskan kulit.

Vitamin B17 memang banyak terdapat dalam makanan kita, sebagai contoh badam pahit. Memandangkan rasanya pahit maka tabiat pemakanan kita sangat sedikit walaupun kita tahu khasiatnya sangat tinggi.

Oleh itu, dengan munculnya Gluta Delima Vitamin B17 sedikit sebanyak ia dapat memberi satu solusi baru pada para pengguna untuk terus kekal sihat tanpa risaukan kepahitan Vitamin B17 yang sebagaimana yang diperkatakan tadi. Dengan rasanya yang sedap para pengguna boleh sahaja menghisapnya pada bila-bila masa. Ayuh, mulakan pengambilan Gluta Delima Vitamin B17 anda sekarang juga!



 

Photo: HARGA PROMOSI APRIL!! HANYA RM 99.00!! NORMAL RM 125.00!!
PM@CALL/SMS 019-6233233/019-3344858
AGEN JUGA DIPERLUKAN..  



Ha korang nak tak sekotak pada harga PROMOSI? Boleh contact member aku nih Pn. Yatie (Agen PUTRAJAYA) kat nombor nih cakap korang baca kat blog aku pasal GLUTA DELIMA with B17 nih.... harga biasa RM125 sekarang promosi RM99....!! Korang call Puan Yatie kat nombor HP dia :  0196233233

 

Photo: Produk yang dinanti-nantikan kini sudah berada di pasaran skrg!!! Cepat cepat dapatkan Gluta Delima Dengan Vitamin B17 sangat bagus untuk KECANTIKKAN,KESIHATAN & ANTI-KANSER!!!

Cara pengambilan : Anda hanya perlu hisap dan kunyah sahaja..Rasanya manis seperti Delima!!! :)

PM @ Hubungi saya 019-6233233 (yati ) / 019-3344858 (fairol) utk sebarang info. 

Mudah kan? Tak payah nak bawa sudu, tak payah nak bawa botol... kaplet lagi senang... easy to go!!!  Kenapa Anda Perlu GLUTA DELIMA VITAMIN B17 ???

- Gluta Delima Vitamin B17 diperkayakan dengan Ekstrak Delima,Ekstrak Biji Apricot,Ekstrak Daun Belalai Gajah DAN Ekstrak Durian Belanda yg telah terbukti berkesan sangat bagus untuk mencegah
kanser dan baik untuk kesihatan.

- Gluta Delima Vitamin B17 juga kaya dengan marin collagen dan L-Gluthatione untuk menjadikan kulit anda cerah,lembap dan berseri seawal 10 HARI PENGAMBILAN!!


 

2 comments:

noridah said...

susah tak cari buah delima?, buah tu je belum makan lagi sejak jadi pesakit kanser

bila hati berdetik rasa said...

thanks for visiting noridah, x pasti senang atau tidak. tapi kawan saya pernah bw mentah ke ofis. mungkin boleh cari dekat kedai2 arab sebab org Arab yg bnyk mkn buah ni.... harap dpt membantu.

stay alive and be strong....