Wednesday, September 23, 2015

Jom Puasa Hari Arafah




  




Alhamdulillah sepanjang umur 35 tahun... syukur diberi kelapangan dan kesihatan untuk berpuasa sunat Hari Arafah... mak mertua selalu berpesan dan mengajak ngajak dalam melakukan kebaikan.... untuk berpuasa di Hari Arafah... kenapa orang beriya iya? Jom kita tengok apa kelebihannya.... semoga yang baik itu dapat disebar luas dan dikongsi untuk kebaikan bersama.... insyaAllah




Patutlah mak ajak dan beriya iya tiupkan pada aku untuk berpuasa.... subhanallah... alhamdulillah... allahuakbar... puasa sehari dan betul betul puasa kerana Allah... insyaAllah diampunkan dosa kita setahun lalu dan setahun akan datang... sesungguhnya Dia Maha Pengampun Pengasih lagi Penyayang..
 


 So kita banyakkan lah amalan di bulan Zulhijjah yang baik sebagaimana di atas nih... rebut peluang ini... Hanya Allah Mengetahui apa niat kita... wallahuAlam




Ha... inilah dia niat puasa Arafah kalau korang nak puasa... aku pagi tadi tak sempat nak google. Tapi aku niat la "Sahaja aku berpuasa sunat Wukuf Arafah hanya kerana Allah Taala" semoga Allah menerima puasa dan amalan aku... InsyaAllah.

No comments: