Friday, September 25, 2015

Dahsyatnya Doa Ibu







Terdetik pulak kat hati kecil ni lepas tonton satu kisah di Slot Tanah Kubur ASTRO OASIS tentang seorang anak yang jadi gila selepas mengguris hati ibunya... sesungguhnya tiada hijab dalam doa seorang ibu... Lantas saya capai buku yang ada di dalam koleksi saya iaitu "DAHSYATNYA DOA IBU" hasil tulisan SYAMSUDDIN NOOR yang telah terjual melebihi 80,000 naskah... 

Ibu,
Doanya adalah penawar;
Juga racun berbisa...

Doa Ibu adalah setanding dengan doa nabi untuk umatnya. Membawa kemuliaan, dapat menolak fitnah, membuka pintu rezeki, dan pintu  hidayah sepanjang zaman.Maka, setiap anak wajib mentaati, menghormati, dan berbuat baik kepada kedua-dua ibu bapa; tanpa mengeluarkan kata-kata kasar yang mampu mengundang rasa marah insan mulia yang tinggi martabatnya di sisi Tuhan.

Di dalam buku ini terdapat 10 Bab yang telah dikupas dengan sangat baik oleh penulis. Contoh-contoh yang diketengahkan juga sangat dekat dengan jiwa dan kehidupan sehari hari kita... Penulis juga menyelitkan kisah kisah sinonim yang telah dijadikan contoh. Antaranya di dalam Bab 9; Akibat Buruk Menderhaka Kepada Ibu:

(i) Alqomah tidak boleh Mengucap Dua Kalimah Syahadah
(ii) Salmah Susah Melahirkan Anak

Image result for dahsyatnya doa ibu


Bukti Ibu itu sangat penting dalam kehidupan mu...
Post a Comment