Friday, June 19, 2015

Dari Belia Kepada Belia

Alhamdulillah setinggi tinggi syukur ke hadrat Allah kerana memudahkan tugas aku kali ni dalam memberi, menyampai dan mengendalikan slot Jom Daftar @ FFO. Ternyata berbeza pada kali ini kerana mereka yang mendengar adalah para belia IKBN yang di semester akhir sebelum masuk untuk praktikal lapangan selama 3 bulan. Penyampaian juga lebih santai.... melayan soalan2 dan kemusykilan mereka... tentang bagaimana nak mulakan biznez dengan Govt. 


Kalau sebelum ni asyik kena balun ngan Kontraktor sebab diorang dah tahu bagaimana proses... yang ni lebih relax sebab orang muda yang dahagakan ilmu dan bimbingan. Kalau tanya apa itu ePerolehan memang zero... so aku berharap dapat peluang bagi talk kat belia yang macam ni, So aku bagi balik apa yang aku tahu kepada belia demi membangunkan belia. Takdelah kata belia banyak menganggur...

 Program Skillpreneurship 2015

Tapi belia kena kerja keras dan bijak baru boleh BERJAYA. Betul tak?

Post a Comment