Wednesday, March 20, 2013

Sajak : Muslimah Solehah Tudungnya Labuh

378587_299015693457130_100000461059332_1109326_1123763187_n
Muslimah solehah tudungnya labuh,
Menutup aurat bertabirkan malu;
Menuruti semua yang ALLAH suruh,
Beriman, bertaqwa, beramal soleh selalu.
 
Muslimah solehah tudungnya labuh,
Kepada ALLAH bertaat setia;
Berilmu, berakhlaq dan beriman utuh,
Dialah bidadari perhiasan dunia.
 
tudung labuh
 
Muslimah solehah tudungnya labuh,
Tunduk pandangan langkahnya sopan;
Bercampur jantina dia menjauh,
Menjaga hati, maruah dan iman.
 
Muslimah solehah tudungnya labuh,
Rajin belajar sukakan ilmu;
Membaiki diri tapis yang keruh,
Mengejar redha ALLAH tidak pernah jemu.
 
hijab
 
Muslimah solehah tudungnya labuh,
Padanya harapan generasi rabbani;
Bergandingkan mujahid beriman labuh,
Membentuk keluarga bersunnahkan Nabi.
 
Muslimah solehah tudungnya labuh,
Taqwa menjadi bekalan diri;
Sabar dan redha tidak berkeluh,
Sedar ALLAH sedang menguji.
 
Muslimah solehah tudungnya labuh,
Hatinya tenang nafsu tak terburu;
Berqanaah di dunia sementara berteduh,
Syurgalah tempat yang sedang dituju.
 
- muzir.wordpress.com
 
 
 
Tertarik pulak saya sambil sambil mengGOOGLE terjumpa blog en. Munzir ni klik punya klik saya terbaca pulak sajak / puisi tentang "MUSLIMAH SOLEHAH TUDUNGNYA LABUH" walau pun ia agak terKENA juga pada batang hidung saya namun ia juga sebagai salah satu medium yang berkesan mengingatkan saya dalam berpakaian. In sya allah terus diberikan kekuatan, ketabahan, kesabaran dan dilimpahkan rezeki yang murah dan berkat mudah-mudahan saya akan ke arah itu... amin!
 

No comments: