Wednesday, October 10, 2012

Cinta Fatal (iii)




Dimensi tentang CINTA sebenarnya bukanlah pengisian untuk menyambut kepentingan nilaian (values) tentang kita sahaja atau keinginan mengisi rindu 2 jiwa.

Bukan juga destinasi mencari kewujudan insan istimewa untuk mengisi kekosongan di hati. Ini kerana, hati yang kosong jika tidak terisi dengan kebenaran yang benar, bakal mengundang panahan emosi yang dipenuhi oleh definisi CINTA yang dikhayalkan oleh MIMPI dan FANTASI.

Jika CINTA itu dibebankan dengan perasaan untuk mereka yang diutamakan atau jika sayang tanpa sandaran tauhid dan keimanan; maka itulah kesilapan FATAL terhadap definisi CINTA.

Fatal yang akhirnya membawa kepada pembunhan jiwa-jiwa tidak berdosa serta membawa kemusnahan alam seisinya.

 


 Ketrampilan CINTA yang diredhai oleh ALLAH adalah fitrah dan Anugerah. Pemilihan CINTA yang FATAL akan menyalahi FITRAH dan bakal menimpa PADAH. Cinta fatal wujudnya tiada ROH dan KASIH kerana ALLAH. Tiada taklif serta beranggapan DOSA sebagai SENDA. Cinta fatal inilah yang menghumban ribuan nyawa yang belum sempat dilahirkan serta tidak berdosa ke pinggiran jalan dan tong-tong sampah.





Manakala cinta fatal sesama jenis pula amat dikutuk oleh ALLAH sekeras-kerasnya seperti yang ditimpakan akan umat zaman Nabi Lut dengan ribut sebelum fajar yang memusnahkan. 



Post a Comment